CRM

CRM to serce ekosystemu klienta. Pozwala na dogłębne poznanie preferencji użytkowników i zaprojektowanie działań lojalizujących, up-sellowych i cross-sellowych. Umożliwia wykorzystanie marketing automation do precyzyjnej, spersonalizowanej komunikacji.

Połączenie CRM z komunikacją na ścieżce klienta wymaga wykorzystania wyspecjalizowanych narzędzi do marketing automation. Naszym klientom rekomendujemy InContact, które jest rozwiązaniem lokalnym, dzięki czemu dużo bardziej dynamicznym (sprawny developement). Za sprawą elastycznych modeli rozliczeń i konkurencyjnych cen dostępnym dla średniej wielkości klientów, z mniejszymi potrzebami i budżetami. InContact jest prostym CRM z modułem marketing automation – polecamy je, gdyż zależy nam na szybkości wdrożenia i zwinnym testowaniu projektowanych rozwiązań.

CRM daje też możliwość bardzo precyzyjnej i szczegółowej analityki użytkowników, dlatego dobrze ustawione dashboardy ułatwiające wnioskowanie są dla nas podstawą. Wspólnie z klientem projektujemy zakres danych i raporty w dashboardach – powinny korespondować z celami marketera i wprost mierzyć kluczowe wskaźniki (KPI).

UX Design

 

User Experience bywa deal-breakerem w biznesie. Nawet najwyższa motywacja użytkownika do zakupu produktu / usługi u danego marketera zostanie zabita jeśli na drodze stanie zbyt wiele przeszkód (nieintuicyjna strona / aplikacja, błędy systemowe, itp). Dlatego efektywność naszych działań reklamowych (zwłaszcza performancowych) wprost zależna jest od jakość UX. Stąd w naszej ofercie nie tylko audyt UX, ale także optymalizacja – projektowanie ścieżki użytkownika w digitalu tak, aby był to poziom przynajmniej oczekiwany przez niego (benchmarki rynkowe). A najlepiej pozytywnie zaskakujący.

Nie jest tajemnicą, że UX musi być intuicyjny, przejrzysty, najlepiej jak najkrótszy (im szybciej doprowadzimy do pożądanej przez użytkownika akcji, tym większa szansa, że jej dokona u nas).

Niedocenienie tego aspektu biznesu często prowadzi do nieefektywnych działań komunikacyjnych – przepalania budżetów na przyciąganie ruchu, który i tak zostanie stracony. Dlatego zdecydowanie warto zadbać najpierw o dobre doświadczenie na stronie www czy w aplikacji  – UX.

MARKETING AUTOMATION

 

Marketing automation to perła w koronie marketingu. Dobrze zaprojektowane działania są w stanie istotnie poprawić doświadczenie konsumenta i dzięki temu znacząco zwiększyć biznes. Pamiętajmy, że pozyskanie nowego klienta zawsze jest nieporównywalnie droższe niż aktywizacja aktualnego. Oczywiście korzystanie z marketing automation wymaga uzyskania odpowiednich zgód na wykorzystanie danych osobowych i komunikację marketingową, jednak dzięki temu możemy skuteczne kampanie prowadzić w dużej mierze na mediach własnych. To czysta oszczędność budżetu.

Marketing automation jest możliwe tylko w przypadku wdrożenia CRM i efektywnej segmentacji użytkowników rozumiejąc, jak różne mają potrzeby, a następnie zaprojektowaniu efektywnej komunikacji bazującej na powyższych insightach. W przeciwieństwie do zwykłej kampanii reklamowej działań marketing automation nie da się „odpalić” w 2 tygodnie. Zaprojektowanie logicznych i efektywnych scenariuszy komunikacji („jeśli użytkownik wykonał akcję A, to system wykonuje akcję A, w przeciwnym razie akcję B”) wymaga czasu, testowania różnych konceptów, analizy efektywności na bieżąco i optymalizacji w długim okresie. Wymaga także zaprojektowania i wyprodukowania znacznej liczby komunikatów (contentowych, formatów reklamowych, itp.). 

LOYALTY PROGRAM


Dobry program lojalnościowy wymaga przede wszystkim zrozumienia, co motywuje naszych konsumentów. Zaprojektowanie odpowiedniego mechanizmu lojalizacyjnego jest coraz większym wyzwaniem w dobie licznych aplikacji i kart lojalnościowych, których wartości konsumenci często nie doświadczają (redempcja nagród w większości programów jest na bardzo niskim poziomie). Dlatego kluczowe jest po pierwsze bardzo głębokie poznanie potrzeb konsumentów (konkretna faza discovery) a potem przeprowadzenie pilotażowych mini-programów testujących różne hipotezy i pozwalających wybrać najbardziej efektywny model programu lojalnościowego.

Przy tej okazji (jak i przy okazji działań marketing automation) najchętniej korzystamy z osiągnięć ekonomii behawioralnej i projektujemy „impulsy” – triggery zmieniające zachowanie konsumentów na takie, które pożądane przez marketera.